Як поводитись на новій роботі


250px-Robert_Downey_Jr_as_Tony_StarkВже місяць я працюю на новому місці. Та двоє моїх знайомих звернулись за порадою як варто себе поводити новачку в компаній перший тиждень. Так трапилось, що я за своє життя вже 9 разів виходив на роботу в нову компанію з новим колективом (починав ще зі студентських часів).

Перші рази я просто «плив по течії», нічого не діючи. В наступних двох компаніях діяв інтуїтивно. Але помітив, що останні рази підсвідомо освоював нову сферу за певним планом. Хоча якщо ви приходите в хорошу компанію, то вам не треба буде думати чим зайнятись перші 2-3-4 тижні, компанія вже подумала про це за вас.

Поки що я вважаю, що випробувальний термін спеціаліста повинен бути не менше 2 місяців. В перший місяць людина вирішує чи компанія підходить їй, а в другий місяць працівники компанії визначаються чи ця людина підходить їм/

Увага: все написане взяте з досвіду провідних компаній Рівного але не ілюструє якусь одну конкретну компанію. Це збірний образ реалій нашого бізнесу. Будь ласка, не ображайтесь на мене якщо впізнали себе — я це навмисне ;)

Далі мій приблизний план на прикладі працівника відділу маркетингу:

Тиждень №1: дізнатись поверхнево про продукцію компанії, про ринок, про конкурентів;
Тиждень №2: зрозуміти особливості корпоративної культури: що заохочується керівництвом, що декларується лише на словах, що підтримується персоналом, до чого персонал ставиться за принципом «ну тут треба робити отак-то, але ми робимо осьтак-то». Зрозуміти основні бізнес-процеси в компанії;
Тиждень №3: проаналізувати що було вже зроблено до вас, який був результат. Вже на цьому етапі повинні з’явитись десятки ідей для реалізації. Можна делікатно та обережно обговорювати ідеї з колегами та спостерігати за реакцією. Реакція на ідеї може бути від «о як чудово, давай це реалізуємо негайно» до «та що ти таке придумуєш, ми таким не займаємось». Вже на цьому етапі можна приймати рішення про те, чи лишатись тут працювати.
Тиждень №4: потрібно назбирати собі термінових завдань та займатись подальшим навчанням паралельно із реалізацією найважливіших проектів. Паралельно це буде гарною нагодою ближче познайомитись з колегами. Якщо у вас вистачить навичок я би радив тут накидати приблизну карту мотивації кожного з колег: процес-результат, прагнення-уникнення, тип референції і так далі.

Тиждень 5: піти «в поле»: попрацювати в торговому залі, поїхати до партнерів, побути на виробництві, посидіти у відділі постачання.
Тиждень 6: зробити якусь міні-сесію з ЛПРами (Лице, яке Приймає Рішення) щодо обговорення стратегічних питань (бо ж швидше за все вони не записані на папері). Особисто я би тут хотів почути від них одностайність в базисних речах: сегментування, позиціонування, цільові аудиторії, 4Р, УТП, SWOT, матриця БКГ, стратегічні цілі та таке інше. Не виключно, що вам самим прийдеться одразу ж давати відповідь на ці питання ;) Ще дуже корисна річ — узгодження термінологій. Бо часто колектив говорить одними термінами, але може виявитись, що різні люди вкладають в це різний сенс. На основі цієї інформації можна скласти собі план на найближчі 3 місяці.
Тиждень 7-8: реалізувати перші проекти та показати результат. Чесно відповісти собі чи дійсно ти можеш вирішити в компанії проблеми конкретних людей, чи поділяєш ти думку колективу, чи отримуєш ти підтримку більшості колег, чи цікаво тобі працювати в цій компанії та виконувати покладені обов’язки.

Звідси найгрубіші помилки в перші місяці:
1) одразу ж намагатись все розвалити та побудувати з нуля;
2) публічно критикувати якусь існуючу систему (навіть якщо вона дійсно морально застаріла та неефективна);
3) не намагатись вирішити термінові-важливі справи під приводом «в мене випробувальний термін, я ще вчусь»
4) не дослухатись до думки керівництва. Раджу в разі якоїсь принципової незгоди не тішити себе думкою «ось за 2-3-4 місяць я його переконаю», а одразу прощатись;
5) обирати пріоритети в проектах самостійно та не зважаючи на колег.

Наостанок моя суб’єктивна порада: якщо компанія економить на засобах гігієни/комфорту (мило, серветки, туалетний папір, кондиціонер, питна вода, чай/кава, стільці), то навіть якщо там ідеальна атмосфера та приємний персонал — потрібно сто разів подумати чи лишатись в цій компанії ;)


Якщо сподобався допис — підпишись на мою RSS стрічку та оперативно отримуй оновлення!

Коментарі

коментар

  1. #1 by Андрій on Вересень 17, 2013 - 18:58

    в рівному економіка в такому стані – жахливому, краще дай пораду як знайти (нормальну) роботу в такому місті як рівне , а остальне справа технікі.)))

  2. #2 by Axiom on Вересень 22, 2013 - 20:15

    Якось я вже писав про пошук роботи. Поки що саме головне — спеціалізація. Якщо ти вмієш робити щось одне дуже добре, то дуже швидко знайдеш роботу. Або я допоможу ;)

  3. #3 by Андрій on Вересень 24, 2013 - 00:59

    чим допоможеш то?*)

(will not be published)