Особливості мотивації в наших широтах


Ось вам цікаві результати досліду. Вихідні умови: треба отримати від продавців список найчастіших питань та проблем клієнтів, які вони озвучують. Особливість: десь рік тому я вже робив такий збір інформації просто попросивши продавців прислати мені таку інформацію – прислали пара людей.

Змінюємо завдання: тепер кожен із працівників повинен прислати мінімум по 5 питань до певного часу або буде одразу звільнений. Але людина, що пришле найбільше корисної інформації отримає ще і матеріальний приз – навушники Sennheiser PX 100 II. Одразу відповіді посипались активніші.

Посилюємо ефект: посеред акції оголошуємо, що список поточного переможця налічує всього лише 7 пунктів.

Результат: всі прислали потрібну інформацію.

Важливий результат: на більшість людей подіяла негативна мотивація, вони дали потрібну відповідь «аби лише відчепився». Але 5 людей зробили 95% всієї роботи – прислали дійсно великий список із дуже корисною інформацією.

Висновок: дізнався який працівник до якої мотивації більш схильний.

Побічний висновок: знайшов самих активних людей, які готові зробити щось «екстра» щоб отримати більше (більше подарунків, грошей, подяки, результату).


Якщо сподобався допис — підпишись на мою RSS стрічку та оперативно отримуй оновлення!

Коментарі

коментар

,

  1. #1 by Jewel on Листопад 15, 2011 - 13:45

    Як завжди найбільша проблема в мотивації персоналу. Ну ти їх пряником добре мотивуєш :)))

  2. #2 by Crow on Листопад 16, 2011 - 08:52

    Як не крути, але для найманого працівника гроші – основний мотив взагалі з’являтись на роботі. Гарні слова про патріотизм відносно роботи, відданість справі і бла-бла-бла з різних книжок по менеджменту не більше ніж пустий звук, принаймні в наших реаліях. Імхо.

  3. #3 by Axiom on Листопад 16, 2011 - 21:38

    Ще раз відсилаю до піраміди Маслоу: гроші задовільняють базові мотиви. В гарних спеціалістів цього мотиву достатньо в гаманці ;) Після певного порогу достатку з’являються мотиви більш різносторонні та мотивація має ставати все більш ексклюзивною та філігранною.

  4. #4 by Crow on Листопад 16, 2011 - 23:02

    Проти глиб світового масштабу звичайно не попреш, потреба в самореалізації річ серйозна і беззаперечна, але на те модель і уявна система, яка імітує реальні процеси, щоб відображати загальні тенденції. В даному (продавці в магазині) і багатьох інших випадках вона не буде працювати. Збільшість платню персоналу вдвічі “просто так” – суттєвого збільшення продуктивності праці/продаж все одно не буде. Народ в своїй більшості не звик “напрягатись”, і цю психологічну пастку родом ще напевне із совка буде не так просто зламати. Хоча, взагалі, гроші дійсно вирішують далеко не все, і я особисто ніколи не розглядав їх як основну мотивацію для себе, але не всім так щастить – мати стабільну цікаву роботу.

  5. #5 by Axiom on Листопад 17, 2011 - 10:00

    Мабуть ми маємо різне уявлення про продавців в магазинах. Продавець – така ж професія як інженер, дизайнер чи програміст. Поширена хибна думка, що будь-яка людина може продавати. А матеріальне стимулювання якраз наших продавців дозволяє мені із впевненістю сказати, що коли людина точно знає, що вона не буде голодна, може платити за квартиру та купувати собі модні ґаджети, тоді дуже швидко виникає потреба в мотивації наступного левела.

  6. #6 by Дядько on Листопад 28, 2011 - 14:14

    ну що за мотивувальники…
    “мінімум по 5 питань до певного часу або буде одразу звільнений”
    В якій нормальній цивілізованій компанії/організації таке робиться? Яке ставлення до керівництва після такої вказівки буде у працівника?

  7. #7 by Axiom on Листопад 28, 2011 - 14:26

    Гарне питання. Річ в тому, що конкретно в даному етапі мотивація «пряником» вже не діє. Погодьтесь: якщо працівник не може виконати таке елементарне прохання протягом 4 днів, то інакшого покарання бути не може.

(will not be published)