Критики будуть завжди


Ще один потік думок.

Будь-яка справа людини завжди піддається критиці. Це може бути внутрішня критика цієї ж людини, зауваження знайомих, поради друзів чи агресивна критика анонімних коментаторів в інтернеті. Але мало хто задумується про те, що кожен випадок критики можна обернути собі на користь.

Ще на початку реалізації якогось проекту чи певних дій завжди є сенс отримати максимальну кількість “тонких моментів” щоб заздалегідь їх продумати. Наприклад, я маю трьох знайомих, які володіють гарним аналітичним мисленням. І після задуму певної справи я обов’язково розмовляю з кимось одним з них та в розмові завжди виринає багато дрібних деталей, суперечностей та іноді просто прямих ідей для покращення задуманого. Стороннім консультантам краще видно проект зі сторони ― вони не заангажовані, не зацікавлені та мають інший кругозір.

Є такий бізнес-прийом “саботаж” – він полягає в тому, що потрібно поставити себе на місце свого конкурента. А потім подумати: що можна зробити такого, щоб погіршити ваш бізнес чи загубити вашу ідею. Часто цією дією виявляється якась технічна дрібничка, один негативний слух чи банальний саботаж. За допомогою цього прийому ми декілька років тому за 3 хвилини виявили та ліквідували потенційну загрозу на десятки тисяч гривень. Але без сторонньої критики можливо ми би і не помітили цю загрозу.
Звичайно ж не варто в якості критиків залучати всіх підряд. Бо реагуючи на “емоційну” та неконструктивну критику ви швидше за все лише дарма згаєте свій час.

Гарною ілюстрацією нехтування критики можуть бути підприємства, де директор є одночасно власником. Якщо в нього немає заступників з якими він може порадитись та якщо він всі рішення приймає особисто сам ― йому завжди бракуватиме альтернативної точки зору та об’єктивної критики.

В більшості випадків першою реакцією на критику є негатив та бажання не слухати критиків і робити так, як вважаєш за потрібним. Та хоча в одному випадку із тисячі ця стратегія виявляється правильною (той же Apple), але в більшості ситуацій все ж не зайвим буде взяти тайм-аут та об’єктивно зважити всі аргументи.

Уявіть собі ситуацію: ви розповідаєте про свою ідею знайомому раднику, не слухаєте його і потім отримуєте класичне “а я ж тобі казав”. Але найцікавішою буде ситуація коли …


Якщо сподобався допис — підпишись на мою RSS стрічку та оперативно отримуй оновлення!

Коментарі

коментар

,

  1. No comments yet.
(will not be published)