Очікування і бажання від роботи


vakansiaОстанні 3 дні я інтенсивно проводив співбесіди щоб знайти гарних спеціалістів на вакантні місця в нашій компанії.

Криза дуже змінила структуру безробітних в області і значна частина людей намагалась отримати посаду, яка зовсім не відповідає їх вмінням та навичкам.

Та все ж траплялись люди, які проявили себе як достатньо компетентні. І тут в мене поставала проблема виявлення мотивації цих спеціалістів, їх очікувань від роботи та визначення їх вимог.

Дуже сильно мені в нагоді став переклад статті Іцхака Адізеса (світового експерту з менеджменту), який я знайшов на сайті innovations.com.ua:

Нещодавно мені поставили неочікуване питання, над яким довелося подумати. Як поводитися тим людям, які мають певні очікування щодо своєї роботи, але з часом ці очікування змінюються?

Моє розуміння полягає у наступному: під час співбесіди на роботу ви повинні запитати у кандидата – яку він/вона хоче роботу. Занотуйте відповідь, після чого запитайте, що він/вона очікує від роботи. Знову занотуйте.

Хотіти і очікувати – різні речі. Я, наприклад, хочу виграти в лотерею, але я цього не очікую.

Мотивація і розчарування – дві функції очікування, тому вони мають бути визначені під час співбесіди, а головне – різнитися. Проблема полягає в тому, що люди не завжди чітко розрізняють те, чого хочуть, і те, чого очікують.

Таким чином, після того, як ви записали окремо побажання та очікування, прочитайте кандидату вголос перелік бажань. Потім запитайте – які з невиконаних бажань принесуть розчарування, а які є не дуже важливими. Ті бажання, невиконання яких принесе розчарування, є очікуваннями, які він приховав.

Далі розгляньте перелік очікувань і поставте те саме питання. Очікування, невиконання яких його не засмутить – це те, чого кандидат хоче, але приховує. Викресліть їх зі списку.

Тепер ви маєте повний список очікувань. Задайте собі питання: Чи можете ви виконати очікування цього кандидата? Якщо не можете, тоді людина не підходить для цієї роботи (навіть не зважаючи на її компетенцію). Якщо ви можете задовольнити ці очікування, тоді варто серйозно розглянути його кандидатуру.

Якщо через рік у цього працівника з’являються нові очікування – наприклад, він забажає підвищення заробітної плати (що значно вища від тієї, яку він вказав на першій співбесіді), тоді знайдіть минулорічний список і нагадайте робітнику про нього. А тепер прийшов час скласти новий список побажань та очікувань на рік.

Раджу вам звернути увагу на особливості поведінки кожного з вітамінів.

Вітамін E прагне виконання всіх своїх очікувань. Саме це робить його підприємливим (E) ntrepreneurial. Як сказав Джордж Бернард Шоу: “Розумні люди пристосовуються до світу, а нерозважливі намагаються пристосувати світ до себе. Прогрес творять нерозсудливі”. Вітамін E – вимогливий, тому хоче, щоб всі очікування були виконані.

Вітамін P – протилежність E. Він задовольняє тільки свої бажання, а надії і очікування залишаються невиконаними. Робота для Е – це бездонна яма, нескінченні години праці. Е зазвичай служать комусь, виконуэ примхи інших, а свої амбіції задовольнити не здатний.

Вітамін А має більше очікувань ніж бажань, а вітамін І – навпаки (багато бажань і мало очікувань).


Якщо сподобався допис — підпишись на мою RSS стрічку та оперативно отримуй оновлення!

Коментарі

коментар

,

  1. #1 by Werewolf on Січень 21, 2010 - 19:39

    Цікавий допис. Дякую, взяв на замітку. Точно підмічено, що знайти людину, яка відповідає вимогам вакансії є надзвичайно важко. Тільки от один з пунктів є досить спірний.


    Якщо через рік у цього працівника з’являються нові очікування – наприклад, він забажає підвищення заробітної плати (що значно вища від тієї, яку він вказав на першій співбесіді), тоді знайдіть минулорічний список і нагадайте робітнику про нього.

    Логічно, якщо людина цілий рік заробляла гроші а не отримувала заробітну плату, то вона так чи інше підвищила свій професійний рівень, і тепер може приносити більше користі ніж рік тому. Тому логічно що така людина може претендувати на більше ніж раніше.

    Якщо так людину “осікти” минулорічним папірцем – в кращому випадку втратиться мотивація, а отже ефективність роботи. В гіршому – людина піде працювати до конкурента, а працедавцю прийдеться займатися дресурою зеленого новачка, що також негативно вплине на якість роботи.

  2. #2 by Axiom on Січень 22, 2010 - 10:27

    Ви звернули увагу на перший шматок тексту, але пропустили наступний шматок:
    “А тепер прийшов час скласти новий список побажань та очікувань на рік.”

    Тобто минулорічний список згадується не в контексті “ось що ти написав минулого року і тому більше грошей не проси”, а в сенсі “от чого ти хотів досягти, ти гарно рік працював – давай тепер напишемо твої плани на наступний рік”.

  3. #3 by Werewolf on Січень 22, 2010 - 15:04

    Тепер ясно ) Трохи неуважно схопив суть. Ще раз дякую за цікавий допис.

(will not be published)