Поради щодо резюме


Я вже неодноразово мав справу з підбором персоналу і по цій причині отримую багато резюме.

Оце вирішив викласти парочку порад для людей, що надсилають свої резюме. Це не є  звичні загальні поради щодо тексту, яких в інтернеті повно на кожному сайті з працевлаштування – швидше це дрібні “фішкі”, які мають надати вам перевагу перед іншими кандидатами.

Отже, до мене в електронну скриньку потрапив лист (ви ж не будете слати резюме звичайною поштою, правда?):

1) Тема листа.
Погана тема листа: “без теми” (і таке було), “резюме”, “вакансія”, “оголошення”.
Правильна тема листа: “Резюме на посаду менеджера з продажу” або “Резюме на вакансію монтажника”;

Я можу пересилати ці листи далі, розкладати їх по папкам, залишати на майбутнє – варто подбати про те, щоб було чітко видно сенс листа та посаду, на яку ви претендуєте.

2) Поле “Від”.
Погано: “Саша” (не зрозуміло що за Саша та ускладнює пошук людини – може бути десяток “Саш”), “asdad asdlkjld” (і з таким зустрічався), “OVP” (мабуть ініціали), навіть “Vladislav Iavorskiy” незрозуміло як буде українською (звичайно ж якщо це не резюме в іноземну компанію, яке написане іншою мовою).
Найкраще – це просто кирилицею: “Владислав Яворський”.

3) З якого домену надіслано.
Особисто для мене існує один правильний варіант – @gmail.com ;) Адреса “на гуглі” для мене є ознакою того, що людина є тим “професійним користувачем мережі Інтернет”, про якого часто пишуть в своїх резюме.
Окрема розмова за власний домен: якщо лист надіслано з адреси name@prizvushche.com – це одразу плюс декілька балів.

4) Власне сама адреса.
Особисто я є прихильником використання різних поштових адрес для різних завдань. І тому для мене є прийнятним лише один варіант: поєднання ім’я та прізвище: ivan.demchuk@ або kmovchan@ чи хоча б tkach_i@.
Варінти типу asassin2007@ чи lenokstar1988@ зменшують шанси бути покликаним на співбесіду.

Але  є ще один варіант, з яким я два рази зіштовхнувся. Це проявлений креатив та наявність “месаджа” в адресі: phpismylove@ або prmakesprofit@ чи навіть iamwhatuneed@ – одразу багато балів такому кандидату.

5) Тіло листа.
Сама головна вимога – це наявність такого елементу. Невже кандидату немає що написати і він не скористався такою гарною нагодою коротко презентувати себе та справити початкове враження?

Ідеальний варіант для кандидата: привітатись, пояснити звідки він отримав інформацію щодо вакансії, чому його зацікавила ця пропозиція та написати, що файл з резюме знаходиться в аттачі. Не можу пояснити чому, але мені подобається коли люди в листах вказують на наявність аттача. Мабуть це щоб і відправник не забув його вкласти і щоб отримувач не забув його переглянути.

6) Не забути вкласти резюме в лист.
Відповідно до попереднього пункту – ніяк не можна забувати вкласти файл із резюме в лист.

Мені один раз присилали такий лист та і я якось забув вкласти резюме в лист (це було після насиченого трудового дня, після опівночі) – після цього прецеденту я увімкнув в gmail сервіс “повернення відправленого листа” і більше не маю таких проблем.

7) Формат файлу з резюме.
Найбільш популярний звичайно ж формат MS Word. Але краще якщо це буде rft, ще краще – pdf. Хоча я буду тільки  радий якщо пришлють усі варіанти та лишать вибір мені.

Формат pdf має  перевагу в тому, що при перегляді гарантовано не буде деформоване форматування. Я вже багато років користуюсь офісним пакетом OpenOffice – деяке форматування тексту може відображатись не таким, яким воно було створене в програмі MS Office.

8 ) Назва файлу.
Найгірший варіант, який можна вигадати – це назвати файл ‘ резюме.doc’. В мене таких файлів десятки, ще і кирилиця може не сприйматись деякими програмами.

Найкращий для мене варіант:  ‘ resume-manager_Ivanov.pdf’  або хоча б ‘резюме на посаду адміністратора Балахов.pdf’

Додаткова фішка: якщо назвати резюме латиницею, то ваші шанси збільшуються – зазвичай люди встановлюють сортування файлів за абеткою і латинські літери йдуть перед кириличними. Тому файл з назвою ‘resume’ завжди буде йти по списку вище за файл з назвою ‘резюме’. І якщо я почну переглядати файли з резюме, то першим я відкрию файл, назва якого написана латиницею ;)

9) Додаткова інформація.
Одного разу людина на мене справила гарне враження тим, що вказала максимум своїх контактів в Інтернеті: адреса блогу, сторінка в Facebook/ВКонтакті, скайп/джаббер, зашарені канали в Google Reader, профілі на тематичних сайтах і звичайно ж Твіттер =)

Цієї інформації було достатньо щоб скласти не тільки професійний портрет людини, але ще і отримати враження від його особистості та людських якостей.

10) Підпис.
Тут все просто – як мінімум він просто має бути. В ідеалі має бути вказано ПІП людини, її телефони та інші контакти. Відхід від стандартів та банальності вітається мною лише для представників креативних професій.

11) Вигляд резюме.
І от лише зараз нарешті дістаємось до самого резюме.
Як я написав на початку допису: не буду торкатись самого наповнення резюме. Мене цікавлять лише такі моменти: чи наявне там форматування (відцентровка тексту пробілами є мінусом), ци використане виділення основних моментів (жирним чи курсивом), чи надана вичерпна інформація, чи немає там граматичних помилок (нонсенс, вірно?).

Ці всі пункти є завсім не обов’язковими. Але виконання кожного з них надає одному кандидату невеличку перевагу над іншими.


Якщо сподобався допис — підпишись на мою RSS стрічку та оперативно отримуй оновлення!

Коментарі

коментар

, ,

  1. #1 by Ghotrix on Вересень 4, 2009 - 13:47

    А як щодо поштової скриньки neo@trinity.ntu-kpi.kiev.ua і файла резюме в форматі odt? :)

  2. #2 by Axiom on Вересень 6, 2009 - 17:04

    Нео – занадто претензійно, на КПІ – також не найкращий вибір. Таикй формат файлу для мене буде вигідним, але це лише частковий випадок, бо я давно користують ОпенОфісом.

  3. #3 by sunplace on Березень 18, 2010 - 05:10

    напевно потрібно зробити пошту з прізвищем, все частіше про це читаю) А я так її не хотіла робити. Поштових скриньок перевалить за 5, включаючи і @gmail.com, а от з ініціалами не має)

  4. #4 by Циганик Влад on Лютий 22, 2011 - 23:06

    Погоджуюсь, що ці поради щодо подачі резюме, мають сенс. Передусім, для того, хто ці файли збирає та сортує.
    Та для тих, то їх подає це питання так гостро не стоїть, адже резюме у них одне. Його не треба сортувати )

    А щодо граматичних помилок, перегляньте ще раз свій пост.

  5. #5 by Axiom on Лютий 23, 2011 - 09:33

    Це вже питання загальної акуратності людини – подати мені інформацію в зручному вигляді. Погодьтесь, що ‘darklord’ в полі ‘from’ або відцентровка пробілами – відіграють роль в сприйнятті людини.

    Щодо помилок – мій давній “мозоль”, зробив 6 виправлень в тексті, дякую :)

(will not be published)